2011. szeptember 27., kedd

Óvakodj a rókadémontól!

(by Todd McNally)
Kicune: Az ágyas - Párnakönyv a középkori Japánból (STB kiadó, 2009. Fordította: Szántai Zsolt és Tokaji Zsolt)
[3 és fél arasznyi férfiasság]


Ez a könyv pont az, aminek látszik, viszont ez a könyv nem akar többnek látszani, mint ami. Erősen kétlem, hogy a szöveg valóban középkori (egyes részei persze lehetnek azok), de lehet, hogy csak túl sok szövegromláson ment keresztül. Inkább tűnik valami lazán összeválogatott erotikus gyűjteménynek, amihez kitaláltak egy kerettörténetet és fölé írták szerzőnek ezt a Kicunét. De erről majd később.
A kerettörténet arról mesél, hogy egy kegyvesztett szamuráj kénytelen a lányát a Császárvárosba küldeni, pedig tudja, hogy a lányt örömlánnyá teszik, és azt is sejti, hogy a bukását okozó ellensége kezére kerül majd. A történetet a lány beszéli el. Elmeséli az utat, és császárvárosi életét. Ebbe a történetbe ágyazódnak be a mindenféle (szanszkrit, hindu, kínai) erotikus történetek. A végkifejlet előre borítékolható, a lány bosszúja viszont zseniálisan, démonian és horrorisztikusan perverz. :)
Érdekesebb a szerzőként jegyzett Kicune „személye”. Kicune, azaz Róka.
A róka központi figurája a japán folklórnak. Vitatott, hogy mennyire „hazai” elem, és mennyi benne az átvétel a kínai, koreai mesékből, legendákból. Úgy tűnik, hogy a japán róka, a sinto vallásban kezdetben barátságos, segítő, bölcs figura volt, és rossz változatai, tulajdonságai később (talán a buddhista történetek hatására) ragadtak rá. A japán történetekben a róka alakváltó, aki elég könnyen emberi alakot ölthet, és bölcsességével, ravaszságával befolyásolhatja az embereket. Hosszú életűek, mágikus hatalommal rendelkeznek, és spirituális entitásnak tekintik őket, akiknek érdemes áldozni. Megkülönböztetnek jó, segítő rókákat (zenko) és rossz, sőt gonosz rókákat (yako, nogicune), és rengeteg helyi változat létezik a folklórban. Többnyire szép, fiatal nők, vagy öregemberek alakjában jelennek meg. Más történetek szerint a róka képes megszállni egy ember testét, és átvenni szelleme fölött az irányítást. Természetesen itt is leginkább csábító, ifjú lányokba hatol be a róka. Sokáig a különböző mentális betegségeket is ezzel magyarázták. A modern orvostudomány pedig különleges etnikai pszichózisnak tartja a klinikai gyakorlatban a mai napig megjelenő „róka általi megszállást”, a kicuneszukit. 
Annak ellenére, hogy a rókák rengeteg bajt kevertek nagy tiszteletben álltak, mert az egyik tekintélyes sinto isten Inari megtestesülésének tekintették, aki megleckézteti a kérkedőket, a kapzsi kereskedőket, és a kevély szamurájokat. Tehát többnyire kívánatos ifjú hölgyek kedvező testi adottságaikat kihasználva rákoppintanak a felfuvalkodott férfiak farkára orrára. :)

0 megjegyzés: